Sunday, December 7, 2008

Sabar tau Mama, tak lama lagi Mama boleh rehat puas-puas.

Sakit perut dari tengahari, tak tahu apa yang buat perut memberontak sebigini.

Tadi bila keluar tandas, Mama masuk ke dapur.

Muka Mama nampak penat, buat aku rasa kasihan dan simpati, lalu aku tanya.

Aku: "Kenapa Ma?"

Mama: "Ada anak perempuan dengan menantu perempuan pun tak datang jenguk, tolong Mama kat dapur. Penat dah Mama duduk kat dapur dari pagi tadi."

Bibik: "Sian Mama tu. Nanti nak cari pacar, cari yang bagus, yang pandai memasak. Boleh tolong Mama memasak kat dapur."

Aku: "Baik bik. Nanti saya kahwin 4 sekaligus, semua saya suruh masuk dapur, masak yang sedap-sedap. Mama boleh duduk rehat-rehat je."

"Ha ha ha," Bibik tergelak besar.

Aku senyum, jalan masuk bilik.

6 comments:

sAyi fiSHah said...

aku setuju~
huhu..
tp,mane ko nk cari 4 tu?

nik aisha said...

cousin,
salam aidiladha
sampaikan salam kak aisha & family to all yer..
doakan moga kami murah rezqi, sihat selamat & senantiasa diberkati.

kalo balik melaka gi laa tgk nenek yer...she's at rumah maklong in padang temu.

take care

emansipasiajim said...

sudah tiba masanya jae..

ije said...

jae...knape yg ko tros msk blk>?
knape x tlg jeh kt dapur?
haish!!

beribiru said...

ntah nye jae... yg ko masok bilik tu nape? ko kan anak dara.. ish.. kecewa aku..

fairytopia said...

hahhaa..nape tak tlg mama? ish ish ish

*geleng kepala*

ni la lelaki..nak harap perempuan je..

*lawak2*

btw..

kalau cari 4 orang tpi masing2 tahu nak jaga kuku tka guna gak


baik cari sorang yg betul2 pandai masak dan rajin kemas rumah=)