Saturday, June 21, 2008

Perempuan Dan Dara

Aku masih duduk di depan PC. Tiba-tiba ditegur oleh salah seorang kenalan. Bertanya mengenai seorang perempuan, bekas kekasihnya. Aku kenal dengan perempuan yang ditanyakan. Berbual kosong, aku diberitahu yang perempuan itu sudah tidak dara.

Perempuan dan dara. Isu yang selalu buat aku terfikir, selalu buat aku tertanya. Banyak juga perempuan yang aku kenali sudah tidak dara walaupun kesemua mereka belum ada yang bernikah. Aku selalu terfikir dan tertanya mengenai isu perempuan dan dara ini.

Apa perasaan perempuan bila mereka kehilangan dara tanpa ada ikatan yang menjanjikan lelaki itu akan menjadi teman hidup?

Apa perasaan perempuan yang kehilangan dara bila mereka ditinggalkan oleh teman lelaki?

Apa nilai dara itu sendiri bagi seorang perempuan?

Aku tahu seks itu menyeronokkan, memuaskan. Tapi untuk perempuan melakukan seks dan kehilangan dara hanya untuk keseronokan dan kepuasan, buat aku ingin tahu apa yang ada dalam fikiran mereka sebenarnya.

7 comments:

Shamimi said...

Slm...Btol tu Jae...Kdg2 pon gua pon tfikir knp dorg sanggup mengadaikn virginity dorg kpd sorg yg blm tentu mjd pasangan hidup & mati dorg...Adkh semata2 utk keserokkn atau tlampau obses dgn cinta...Tp aku pcaya 1 bende nie...Klu kt tebuk ank dara org pasti kt akn dpt isteri yg kn tebuk jgk...Kerna Tuhan itu maha adil...

P/s: Skrg nie klu bt jahat Tuhan bls dgn cash jew...

Dayana said...

haah, aku pun nak tau apa ada dalam fikiran diorang. hmmmm...

Anonymous said...

hmpp.. lots of my frenz snd confess they felt guilty 4 their wrong doings.. n not more 1st 4 their husband.. what to do..ns dh jd nestume.. eheh... berdoalaa we r step away fr those sins that so wrong in Islam..

Myra said...

wuuu~

ini sangat sensitif la jae.

terpulang kepade diri sendiri.
fikir baik dan buruk sebelum buat sesuatu.nnt kalo x menyesal...
dh x gune dh~

tp knape selalu dipersoal kan pmpn.kalo laki cm ne plak??
hurm...

alyaa said...

hahaa!! gile sexist post u..

Dayana said...

haah, betul tu Jae. Kalo laki camne plak? ko tak persoalkan pun?

Jarri said...

tak takut tuhan la tu.
nafsu segala.