Friday, July 25, 2008

Permulaan Baru, Harapan Baru

Final Year Project Title
Analysis of CO2 corrosion behavior at high temperature using Electrochemical Impedance Spectroscopy

UTP, dunia lama yang ditinggalkan selama 8 bulan kini dikunjungi semula untuk tempoh 10 bulan lagi. Dunia yang akan dilalui dengan seribu satu cerita yang aku harap akan lebih banyak dipenuhi kisah dari kayangan berbanding kisah dari neraka.

Permulaan baru di UTP dipenuhi dengan pelbagai harapan baru. (Lihat tajuk di atas), lihat kesungguhan aku mengikut nasihat supervisor di Carigali Hess yang mencadangkan supaya aku jadi pakar pengkaratan karbon dioksida yang kini sangat diperlukan oleh mana-mana syarikat yang memiliki platform yang sudah usang dibina sejak zaman Parameswara.

Harapan baru aku untuk tahun akhir di UTP, semoga bimbingan MCI boleh menjadikan aku pakar pengkaratan karbon dioksida yang dibayar dengan bayaran yang tinggi jadi kenyataan.

"Eh, baru 5 hari balik UTP dah balik KL semula? Boleh berjaya ke harapan baru? Camni pudar la harapan I nak minta duit U bila dah kerja nanti," gurau kakak tanpa aku ambil peduli.

3 comments:

Shamimi said...

Hoho..Nk jd Engineer Corrosion skrg...Bgs tu bro nanti blh join dua kaki...

Ameirul Azraie Bin Mustadza said...

Hahaha. Nasihat dari Kalwant suh jadi Corrosion Engineer. Dia dah resign dari Carigali Hess. Arini last day n dia amek leave 2 weeks. Terkejut aku..

Shamimi said...

Wat Kalwant resign...X caya siot...Mesti dh penat melayan kerenah bos atas..huhu