Sunday, August 31, 2008

Isabel, siri keempat.

Telefon bimbit bergetar. Mesej masuk. Kawan baik ajak teman pergi makan bersama perempuan yang baru dikenali. "What a coincidence?" soal aku dalam hati. Aku balas. "Ok." Kemudian, aku balas mesej Isabel di YM.

Aku: "I nak keluar dulu. Nak teman my friend. Later, I get back to you."

Isabel: "Ala..Ala..Jangan la camni."

Aku: "Haha. I'm not running away. Just, I need to accompany my friend. I'll message you after this,ok?"

Isabel: "Ok."

Dalam kereta, aku berbual dengan kawan baik tentang apa yang baru berlaku. Kawan baik hanya gelak besar. "Aku dah kata, perempuan comel mana mungkin takde boyfriend. Tapi kau degil," kata kawan baik sambil gelak besar lagi. "Sial punya kawan," kata aku dalam hati. "Tapi, aku dah buat research semua. Siap log in Friendster yang dah lama gila aku tak jenguk untuk pastikan Isabel memang single," kata aku pertahankan diri. "Patutlah tetiba je update Friendster. Sebab perempuan. Memang seperti yang aku jangkakan," balas kawan aku dengan gelak yang makin berdekah-dekah. "Mampus kau, malas aku nak layan," kata aku dalam hati.

Sampai kedai makan aku mesej Isabel.

Aku: "I thought you are still single before I ajak you keluar for dinner."

Isabel: "Haha. Eh eh, you nak try jadikan I as your girlfriend ke? Haha, no problem. Imaginary girlfriend eh?"

Secara rasmi, Isabel kini imaginary girlfriend aku. Yeah, I mean it.

But, God, "Could you please help me to erase the word, 'imaginary' slowly?" And yeah, definitely I mean it.

No comments: