Saturday, April 26, 2008

Nasihat daripada Fraces tentang Perhubungan dan Perempuan

Petang Sabtu. Aku berjalan-jalan menghirup udara Sunway Pyramid bersama Fraces, mencari gadis-gadis comel yang boleh aku jadikan teman seperti nasihat si comel. Tapi aku hampa. Pencarian aku petang ini hanya menemukan aku dengan ahmoi-ahmoi separa bogel. Fraces ajak pergi makan donut di J.CO Donuts & Coffee. Dapat donuts yang diidamkan kami duduk. Kami berbual mengenai kehidupan perempuan aku.

Fraces: "Kau takde girlfriend baru ke?"

Aku: "Takde la. Masih mencari"

Fraces: "Hahaha. Kat klcc tak ada ke?

Aku: "Tak jumpa lagi la. Perempuan yang aku minat pun dah ada boyfriend. Kau carikan la satu untuk aku. Carikan yang comel, baik, penyayang, setia dan macam-macam kriteria lagi la"

Fraces: "Hahaha. Banyaknya kriteria kau. Takkan kau takde kawan perempuan langsung? Cuba-cuba la bukakan hati tu.."

Aku: "Aku mana ada kawan perempuan sangat. Masa bercinta dulu aku setia. Tak nak kenal perempuan lain. Sekali bila dah kena tinggal, memang terkial-kial la nak cari pengganti.."

Fraces: "Hahaha. Tu la kau. Bercinta biar la setia pada yang satu. Tapi at the same time kena la juga berkawan dengan perempuan-perempuan lain.."

No comments: