Saturday, August 30, 2008

Now, I'm back from taciturn.

Hujung minggu di Kuala Lumpur sentiasa menarik. Aktiviti pasti tersusun padat menunggu tiba giliran masing-masing untuk dilaksanakan. Sebentar tadi jumpa teman-teman di wondermilk cafe, melihat Deepset mengalunkan irama muzik mereka. Aku suka gaya muzik mereka yang sarat dengan emosi tapi dialunkan dengan harmoni. Aku biarkan fikiran terbang melayang bersama dengan alunan muzik yang harmoni.

*

Sebelum Deepset mengalunkan irama muzik mereka, aku berbual bersama teman-teman.

Locky: "Apsal blog lama tak update?"

Leman: "Ha ah, apsal dah tiga minggu kau tak update blog? Hari-hari aku buka tak berubah pun."

Aku: "Aku tengah cari inspirasi untuk menulis."

*

Fikiran terbang melayang. Aku berada di dunia lain, di awangan yang aku pun tak tahu di mana. Telefon bimbit di dalam poket seluar bergetar, mesej dari Isabel.

Isabel: "Dah start dah Deepset? Nak dengar.."

Aku: "Ok. I call tapi I tak cakap sebab kat sini bising, takut tak dengar. I bagi you dengar satu lagu. Stay with me for another 5 minutes before you sleep."

Aku call Isabel. Aku letak telefon bimbit di atas rak yang berdekatan supaya Isabel dapat mendengar irama muzik yang dialunkan. Selesai lagu pertama dimainkan, aku capai telefon bimbit.

Aku: "Dah dengarkan? Now you dah boleh tidur. Good night.."

Isabel: "Ok. Good night. Thank you Jae."

Aku masukkan kembali telefon bimbit ke dalam poket seluar. Fikiran melayang sekali lagi bersama irama muzik yang dialunkan. Telefon bimbit di dalam poket seluar bergetar lagi, mesej dari Isabel.

Isabel: "So sweet la you Jae. Thank you. I suka sangat. Kenapa takde girlfren eh? Ruginya perempuan-perempuan kat UTP tu."

Aku: "You are welcome my dear. Erm, I always miss the opportunity la. You are one of the example. Hehe.."

*

Aku sudah jumpa inspirasi untuk menulis. Now, I'm back from taciturn.

4 comments:

Hariry Ariffin said...

Bold. Sempoi.

Ameirul Azraie Bin Mustadza said...

Haha.Thanx.

Hariry Ariffin said...

Mengorak langkah?

Ameirul Azraie Bin Mustadza said...

Dah mengorak langkah dengan keluar bersama smalam.But, I still need help from God to erase the word 'imaginary'.Pray for me,bro!