Saturday, April 12, 2008

aku anak mama dan ayah seperti adik juga

saat ini aku teringatkan ayah dan mama di melaka.

esok ayah dan mama mahu datang ke kuala lumpur.

mahu datang perjumpaan guru dan ibu bapa di sekolah adik.

untuk pengetahuan, adik belajar di sekolah alam shah, putrajaya.

adik pandai, aku bodoh.

adik berada pada kedudukan ke-38 dalam senarai pelajar terbaik PMR seluruh malaysia, aku hanya mendapat 8A untuk PMR dan tiada langsung dalam senarai pelajar terbaik seluruh malaysia.

adik anak kesayangan ayah dan mama, aku pula seperti anak diabaikan.

apa yang adik minta semua akan ditunaikan; aku pula jarang sekali dapat apa yang aku mahukan.

aku bukan dengki pada adik; aku cuma rasa mama dan ayah tidak adil.

aku tahu dulu aku nakal, aku degil belajar, aku tak dengar kata.

tapi sekarang aku dah berubah.

aku cuba sedaya-upaya untuk gembirakan mama dan ayah.

tapi aku tidak sehebat adik, mungkin disebabkan itu mama dan ayah tidak nampak perubahan yang aku lakukan dalam hidupku.

aku benci begini sebab kadang-kadang hati kecil ini terusik dan terguris.

aku manusia biasa yang hati bisa terusik dan terguris juga.

aku anak mama dan ayah seperti adik juga.

9 comments:

wani gaga gugu gege said...

to be frank.. ure not alone and ure not the only one who are feeling like ur parents are not being fair. tp sbenanye kan deep down inside ur parents do love u mayb they just dont know how to show it.

trust me, sape yg xsayangkan anak kan? and i think uve achieved far enough. tengokla, dah dpt masuk utp, blaja dlm course engineering lg mmng mantap lah.

and im sure ur bro must hv been looking up to u as his idol.

ape2 pun dont settle for anything less, capai yg terbaik sure ur parents will be so proud of u!

yusmea said...

ala jae~ mnede ayah mama xsyg kamu..dorg syg tu~ kamu buktikn je y kamu akan brjaye..nnt dorg mesti bangga dgn kamu..cheer up!! :P

anakecil said...

simply touched me.

i wish your parents will read this.

~aWeEn~ said...

tersentuh,enuf said~

:'|

p/s : jgn sedey2 na.cheer up! aku tmn kau g pc fair lg.huu. :)

ameirul azraie said...

aku telah buat mama menangis :'| jahatkan aku?

~aWeEn~ said...

bengong jae.
haish~

yusmea said...

npe plak??

ameirul azraie said...

adalah..tgu post seterusnya.

fara said...

jangan lah sedey...relax la..tak sangke ye dah besar2 pon jeles dengan adek..hehe..bukan tak sayang..cume tak nak tunjuk jer..hehe