Saturday, August 30, 2008

Isabel, siri kedua.

Jadi, aku mesej Isabel minta e-mail untuk aku add di Friendster. Mesej dibalas beserta e-mail yang diminta. Tanpa berlengah, aku log in Friendster (yang dah lama tak dijenguk) and request untuk add Isabel. Selang beberapa jam request aku diterima. Misi bermula, kajian mengenai Isabel dimulakan. Kajian yang pasti buat kamu kagum sebab untuk Final Year Project pun aku masih belum melakukan kajian terperinci seperti yang aku lakukan pada profile Isabel.

Profile Isabel di Friendster.

Status: Single.

Aku tersenyum. Masih sangsi.

Aku lihat dan belek semua gambar-gambar Isabel. Tiada satu pun gambar mesra bersama lelaki. "Mana mungkin gadis comel seperti Isabel takde boyfriend?" soal fikiran logik. Aku mengangguk kepala tanda bersetuju dengan soalan tersebut.

Aku tersenyum. Makin sangsi.

Aku lihat dan baca satu-persatu komen yang dihantar kepada Isabel. Selepas beratus komen yang dibaca tiada pun komen-komen mesra daripada lelaki yang sama untuk jangka masa yang lama. Komen Isabel mengenai jiwa yang kacau kepada teman rapat sekitar awal tahun 2008 buat aku yakin yang Isabel memang takde boyfriend. Fikiran positif menerjah masuk. "Tak salah ajak keluar. At least, you give a try first."

Sekali lagi, aku sokong fikiran positif. Esok aku mesti mesej Isabel ajak keluar bila aku pulang ke Kuala Lumpur.

2 comments:

azim said...

pergh...ko mmg hardcorenye stalker a jae...
wa saspek lu a...
semoga berjaya!!!

Ameirul Azraie Bin Mustadza said...

Buat research la. Bukan stalker! Ha ha