Wednesday, May 14, 2008

Aku Masih Waras, Jangan Kamu Risau!

Pulang dari kerja, aku naik LRT ke stesen Abdullah Hukum. Tunggu teman-teman seperti yang dijanjikan. Tiba di stesen Abdullah Hukum, aku keluar dari LRT, duduk di tempat duduk yang disediakan menanti teman-teman. Aku hantar message, tanya di mana mereka. Dapat reply dari teman-teman, mereka di stesen Masjid Jamek.

Aku penat, aku ambil keputusan untuk baring di tempat duduk yang disediakan. Aku tidak peduli, aku penat! "I'm fucking tired guys!" jerit aku. Tiada siapa di sekeliling. Jangan risau. I'm still sound and wise.

Berhenti LRT pertama, memuntahkan penumpangnya, aku lihat ada mata yang melirikkan mata, pandang sinis pada aku yang berbaju kerja tetapi baring di tempat duduk yang disediakan. "Aku kisah apa kamu semua nak pandang. Janji aku boleh baring, boleh message dengan SC, hati gembira," detik aku dalam hati.

Berhenti LRT kedua, perkara sama berlaku. Masih ada mata yang melirikkan mata, pandang sinis. Aku cool, aku tak peduli.

Berhenti LRT ketiga, keadaan masih tetap sama.

Berhenti LRT seterusnya, aku sudah malas nak hirau mereka.

Berhenti LRT seterusnya, teman-teman turun. "Kau ni, pakai je baju kerja smart camni. Tapi baring kat sini pula. Memang selamba la kau," sapa teman-teman.

Aku bangun dari baring. "I'm still sane guys. Don't worry!" jerit aku pada penumpang-penumpang LRT sebelum pintu LRT tertutup. Tapi aku jerit dalam hati saja.

Aku kata pada kamu yang aku masih waras, jangan kamu risau!

No comments: