Monday, May 19, 2008

Lawatan Ke Perak #4

Bangun jam 9.00 AM, rasa mengantuk masih belum hilang. Toleh kiri Sharizan masih tidur. Toleh kanan Mie masih tidur. "Memang manusia yang tak tahu nak menikmati udara pagi yang nyaman, sinaran matahari yang nikmat, pagi yang indah dan ceria," getus aku dalam hati.

Aku bangkit, pergi bilik air. Gosok gigi, basuh muka. Terasa segar sedikit. Aku sambung mengasingkan baju; itu rencana hidup aku untuk tengahari ini. Sedang susun baju, Sharizan bangun, gosok mata dan terus on laptop Mie; tengok video yang biasa ditonton oleh anak muda yang ketagih ilmu orang berkahwin. "Bro, banyak lagi benda kita nak kena buat hari ni. Cam orang takde life pula, bangun pagi dah tengok video tu," kata aku kepada Sharizan.

Sharizan pandang aku tanpa perasaan dan sambung tengok video semula."Dari mula sampai sini sampai la pagi ni..Asyik asingkan baju je..Cam la ada life," kata Sharizan sambil senyum dan letak headphone di telinga.

"Sial!Aku ada life la," jerit aku marah. "Petang ni kita pergi jalan-jalan la," sambung aku lagi.

Sharizan pandang aku sambil gelak kecil.

No comments: