Saturday, May 3, 2008

Another Boring Saturday #2

Balik Kota Damansara, ambil wallet. Perut lapar berbunyi minta diisi. Bersama Lelaki Mancis, Ena, Lock dan Mel cari kedai makan sekitar Seksyen 6, Kota Damansara. Jam 5.30 PM. Jumpa kedai makan, order makanan ikut nafsu. Kami lapar, perut perlu diisi! Sambil makan, kami berbual.

Lelaki Mancis: "Malam ni, kita nak buat apa lepas tengok Iron Man?"

Aku: "Ntah. Takde plan pun nak pegi mana-mana. Tengok bola je la kot. Mel?"

Mel: "Takde plan la. Mel ikut Lock je." (pandang boyfriend kacak dengan harapan hari Sabtu akan jadi lebih bermakna)

Lock: "Aku pun takde plan dohhh."

Ena: "Ena nak balik study."

"Aku dah agak, mesti bosan punya hari Sabtu ni. Another boring Saturday seperti biasa," bicara hati aku sendiri.

Aku: "Malam ni Zaneq tidur rumah aku kot. Takde orang. Semua pergi PD."

Lelaki Mancis: "Hurm..Bosan gak. Cane ni..?"

2 minutes of silence and stillness.

Lelaki Mancis: "Jom ikut aku balik Kemaman la malam ni. On the way, kita singgah la Teluk Cempedak ke Cherating. Ok?"

Crowd (kecuali Ena): Yeahhh, cun! Jomm!

Yeahhhhh, crazy people with crazy ideas. It makes me feel so alive, again!

No comments: