Tuesday, May 27, 2008

Mendalami Jiwa, Kamu Pasti Makin Keliru

Cuba kamu layari jiwa hingga ke akar umbi. Apa yang kamu temui? Pasti kamu berada dalam kegelapan berharap ada sesuatu untuk menyuluh kegelapan kamu. Aku baru selesai melayari jiwa. Mencari sesuatu untuk aku jadikan panduan, sesuatu yang aku boleh percayai. Tapi aku tak berjaya dalam pencarian aku. Jalan buntu yang ditemui ketika mendalami jiwa. Aku jadi semakin keliru.

Aku tak tahu apa yang aku cuba sampaikan dalam post ini. Yang pasti, aku memang perlu membisu buat seketika.

7 comments:

Dyana/Nadia/Dai/dizzy said...

I try to think simple in life.The more we become complicated with ourself,the more confused we will be.
Saya nak tanya satu soalan stupid,Kenapa mesti kita mendalami jiwa kita kalo pasti kita akan menemui kekeliruan dan kebuntuan?
Yang penting..kenapa mesti mendalami jiwa?dow stupid kan soalan ni..so sila jawab

Ameirul Azraie Bin Mustadza said...

For me, in a cycle of time, kita perlu mendalami jiwa. So, that we know where are we now? What we want to do in the near future? Eventhough you are correct about the fat that semakin kita mendalami jiwa semakin kita buntu, tapi kadang-kadang bila kita mendalami jiwa ni, kita akan jumpa apa yang kita nak kat situ. Am i correct?

Dyana/Nadia/Dai/dizzy said...

Owh then selama ni saya mendalami jiwa rupanya..
Saya menjumpai apa yang saya nak pabila saya memandang vision board saya yang terlekat di dinding bilik.Bangun pagi celik2 terus nampak vision board.

Myra said...

waah~

vision board.nice~

mahu ikot.tamahu selami cm jae.nnt takot x jumpe pape n mungkin lemas.

-_-"

Dyana/Nadia/Dai/dizzy said...

A'aa vision board
Saya baca dalam buku The Secret by Rhonda Byrnes.
Recommended untuk freedom fighters

Anonymous said...

Yup....
thanks dyana...for reminding me the title(The Secret). That book was suggested by a fren of mine...

He asked me to read that book, inorder to develop and improve my weaknesses!!

He said, he successfully improve himself and achieve nearly 50% improvements...wow!!superb...

-PINKY-

Ameirul Azraie Bin Mustadza said...

The Secret? Sapa author? The book is about what?