Thursday, May 8, 2008

Hidup Adalah Perjuangan! #4

Sampai KLCC, aku beli theStar newspaper. Aku berminat untuk mengetahui perkembangan lanjut Raja Petra, the editor of Malaysia Today. Aku baca. From theStar newspaper, it was reported that Malaysia Today editor Raja Petra bin Raja Kamaruddin remains adamant in his refusal to meet anyone.

Sampai office aku cari Safwan, aku tunjuk berita tentang Raja Petra kepada Safwan. Kami berdiskusi, berkongsi pemikiran.

"Respect betul aku kat orang macam ni," kata Safwan penuh inspirasi.

"Kenapa pula?" soal aku ingin tahu lebih lanjut.

"Yelah, duit untuk bayar ikat jamin dah ada, tapi dia tetap dengan pendirian dia untuk stay dalam jail," jawab Safwan penuh semangat.

"Tu la pasal. Aku pun respect orang camni. Berani dengan apa yang dia diperjuangkan. Cekal dan tabah dalam perjuangan hidup dia. Kalau aku jadi dia pun belum tentu aku mampu buat apa yang dia buat sekarang ni," tambah aku lagi.

"Dah la tu cerita pasal Raja Petra ni. Pergi sambung kerja kau lagi baik la," kata Amar G kepada kami lagak seorang bos seperti Tuan HRM.

Aku pergi pantry tanpa hiraukan Amar G. Perut lapar. Bekal breakfast yang bibik siapkan sejak dari Subuh lagi perlu aku habiskan.

No comments: