Monday, September 1, 2008

Isabel, siri keenam.

Seperti yang dijanjikan aku jumpa Isabel. Lihat Isabel dari dekat, dia memang sangat comel. Aku jatuh hati, sekali lagi. Kami berbual mengenai masa silam dan dia beritahu aku sesuatu. "If you like a girl, just try your luck by telling her your feelings." Aku jawab, "Ha ha. I did it already, to you. But, unfortunately I failed." Isabel senyum. "At least you've tried. Good for you. But, we still do not know what will happen in the future, right?" soal Isabel.

Aku angguk tanda setuju (sambil doa dalam hati).

"God, could you please help me to erase the word, 'imaginary' from 'imaginary girlfriend'? Now!".

Selesai makan malam, kami berjalan dan berbual lagi. Aku sambung cerita mengenai perempuan-perempuan yang aku tak ada di sisi mereka pada masa dan tempat yang sesuai untuk aku buat jadi girlfriend. Aku juga dengar cerita Isabel mengenai lelaki-lelaki yang melukakan hati dia sebelum ini. Penat berjalan, kami duduk di kerusi berhampiran cinema dan sambung berbual. Berbual mengenai pelbagai perkara, hingga kepada satu pernyatan daripada Isabel yang buat aku tersenyum (dalam hati). "Honestly, I suka lelaki yang into music and ada band. Yang cam pandai main gitar," kata Isabel.

Aku kata (dalam hati). "Yeah, I'm into music, can't you see it? But, neither I have a band nor I know how to play guitar."

"God, can't you give me the skill on how to play guitar? Now!"

5 comments:

Shamimi said...

Peace Up Bro...
Huhu...Jae telah kembali...

Ameirul Azraie Bin Mustadza said...

Jae telah kembali dan mungkin hilang kembali.Ha ha ha

bLosSom86 said...

go Jae!apsal nk hilang kembali?tak rock ah camni!;) kata dah katam buku Men from Mars,Women from Venus,xkn fail lg kot?:P muahahah~~

Ameirul Azraie Bin Mustadza said...

Haha.Tak baca ke teori aku?

"I'm a man who always miss the opportunity when it comes to a cute girl."

Not because I'm not good.Just, i'm not there at the right place and at the right moment.

Anonymous said...

"I'm a man who always miss the opportunity when it comes to a cute girl."

hurmm. :p