Tuesday, September 2, 2008

Amnesia.

Aku terjaga pagi untuk sahur, buka mata dengan harapan untuk makan sepinggan nasi. Ambil jam tangan, aku lihat sudah jam 5.25 pagi. Hampa. Kecewa. Perut menangis memikirkan dugaan dan halangan yang bakal ditempuhi untuk 13 jam seterusnya.

Aku capai kek coklat yang aku bawa dari KL malam tadi. Aku makan untuk isi perut yang sebenarnya mengidamkan sepinggan nasi. Hampa. Kecewa. Perut menangis memikirkan dugaan dan halangan yang bakal ditempuhi untuk 13 jam seterusnya.

Habis waktu sahur, aku baring, berbual bersama teman sebilik. Berbual mengenai teori yang aku utarakan sebelum ini. "I'm a man who always miss the opportunity. Surely, I will not be there, at the right place and at the right time."Teman sebilik ketawakan teori aku, atau lebih tepat ketawakan aku. Aku juga turut ketawakan diri sendiri.

Penat bergelak ketawa, aku bangun dari katil, capai botol air mineral di atas meja. Aku buka penutup botol dan aku teguk, yang kemudiannya diiringi dengan jeritan, "Hoi! Kau tak puasa ke?" oleh teman sebilik.

"Alamak! Short term memory loss sekejap," jawab aku sambil tersengih.

7 comments:

backspace said...

x pose !

wani gaga gugu gege said...

xde lg cbox ker? huhu

Ameirul Azraie Bin Mustadza said...

Huhu.Nak chatbox eh?

Anonymous said...

5.25am? sempat ape nk mkn nasi.if ko ade simpan dlm peti ais la.beli d nite b4,then panaskan gune microwave.senang kot!ahaks.

Ameirul Azraie Bin Mustadza said...

awn - meh bg aku microwave..hehe..

Anonymous said...

hehehe...
beli nasi ayam jeh jae..
x pns pn sdp gak mkn!

Ameirul Azraie Bin Mustadza said...

haha..lemau gile makan nasi ayam pagi2 buta!