Thursday, May 29, 2008

Kamu Mengeluh, Tapi Kenapa Tak Perjuangkan?

Ramai mengeluh tentang kehidupan. "Life aku bosan la bro," kata-kata yang manusia tanpa kehidupan selalu keluhkan pada aku. "Kau yang tak nak cari life, tak nak buat apa yang hati kau mahukan. Hanya ikut kehidupan yang dah ditetapkan oleh minda gila kau. Memang sampai bila pun kau akan mengeluh dengan life kau yang bosan!" marah aku pada mereka, selalunya hanya dalam hati.

Kenapa aku hanya marah dalam hati? Sebab manusia benci pada kejujuran yang aku sampaikan. Manusia lebih suka hidup dengan kata-kata dusta yang menggembirakan dari mengetahui hakikat kebenaran hidup.

Kamu perlu contohi dia, herdik pada jadual kehidupan!

Kamu perlu jadi seperti dia, perjuangkan kebebasan hidup!

Kamu perlu sekurang-kurangnya lakukan seperti dia,
manfaatkan masa kehidupan dengan orang yang tersayang sewajarnya!

Jadi, kenapa kamu mengeluh kalau kamu sendiri tak mahu perjuangkan kehidupan kamu?

4 comments:

Dyana said...

Kenapa sy rasa kamu citer pasal saya?
no not the one "Life aku bosan la bro"..tapi masa dia,perjuangkan kebebasan hidup!
ahhahaha

~aWeEn~ said...

ehee...

tharu kau link kn aku lg. ^_^

family is d most important thing ma~

pape jd pn akn turn back to them gak.

so...
i'm triying to treat mereka sebaek2 nye.

:)

p/s: tuday cm ade canon nye dslr fair kt convention center smpi monday ni.mari cuci mata~ XP

shamimi said...

Jae..Semmg semua insan kt dunia nie ada life sendiri...Tp dpratik dgn cara yg bbeza...Mcm org g clubbing,tu adalah life dorg cuma life mcm tu xde manfaatnye...Mcm ko suka tulis blog, ia slh 1 dr life ko jgk...Ari2 ko update psl kehidupan harian ko...So tpulang pd diri ssorg tu cmne dier mengatur life dier...Bro gua cuma mberikn pendpt gua ttg kehidupan jew...

blitzizni said...

kalo x besh wat la bg besh on ur own way kn